Tuesday, January 2, 2018

Count Your Blessings

this post been drafted before January 2018

2017 almost meet the end & 2018 just around the corner. Too many things yang kita semua experienced. May be we should, like reflect or look back or whatever, to perkara-perkara yang kita lalui yang mungkin juga kita boleh bring something from all of it to 2018?

-- dah kenapa aku rasa macam berfalsafah sangat ni. lulz.

SO, as por me; aku rasa aku patut list all 2017's punya cerita of mine. & maybe dari tu boleh aku me-reflect diri sendiri and at the same time, setting the new goal for 2018!

-- wah. begitu bersemangat ingin menempuh tahun baru!

Okaylah. Sebenarnya aku a bit down this year because... I'm actually expecting for a baby this year. Like, nak gila gila dapat baby this year. But, a'la kulli hal... Allah lebih tau what best for me. & honestly I was like, kenapa lah itu, kenapa lah ini blablabla.. banyak sangat merungut almost about everything. So, from that aku rasa aku kena look back, cari any little tiny things yang terjadi sepanjang 2017 ni untuk aku betulkan diri dan rohani sendiri. Tak baikkan kita ada rasa kecewa, rasa marah bila kita hendak tapi benda tu kita tak dapat, apa maknanya tu? Samalah seperti kita marahkan takdir yang Allah dah tetapkan untuk kita! Astaghfirullah... (bunyi guruh ni kat sini. serius)

Semua kita tau yang Allah dah tetapkan segaaaaaaala hal untuk kita sejak dari dalam rahim emak lagi. Ketentuan Allah tu tak pernah salah pun, sebab, kau apa tau (gaya kak wondamunah). Lately, aku cuba tengok, dengar talk about rezeki, takdir & etc. Bila direnung dimenungkan balik, sebenarnya banyak yang Allah bagi kat aku - us. Mungkin kami dapat satu kesedihan tapi sebenarnya Allah bagi baaaaanyak kegembiraan, rahmat & nikmat, walaupun kecil! Allahuakbar...

Semoga tahun 2018 ini lebih baik, lebih kegembiraan, lebih kasih sayang, lebih matang, lebih istiqamah, lebih murah rezeki, lebih rahmat dari Allah. InshaAllah.. Aamin :)

No comments:

Post a Comment