Friday, May 20, 2011

perasan pelancong (part 2)

Assalamualaikum.. HELLO sume orangg!!!

haihh.. aku tak sure da ni kali ke bape aku tulis balik entry yang same. demmit lah berokbang nih!

okey. nak dijadikan cite, entry ni adalah sambungan cerita pelancong2 yang perasan pelancong (part1). jika anda lom bace dan rase heran nak bace, sile click ini --> click. kalo tak heran nak bace, aku pun tak heran. hehh..

jadi lepas taman Mini Malaysia, kami mereruskan perjalanan jalan2 menyakitkan kaki ke Banda Hilir. dan seperti yang anda-anda tahu, kat sinilah lokasi Stadhuys or Dutch red building yang feymess kat melaka tu. juga terletaknye A'famosa dan berhampiran tu jugak adalah Jonker Walk. *tapi tak pegi pun jalan2 kat Jonker Walk. penat dude.* Bukit St. Paul dimana terletaknya A'famosa tu sangat la berdekatan ngan Dataran Pahlawan. so, lepas penat mendaki bukit, turun je ley tros pegi soping. ahha!

and absolutely-lah kat sini banyak jual sourvenir and also penyediaan perkhidmatan beca. kalo da muak naik kereta dan nak tuka kereta kepada beca, boleh lah usha beca kat sini. *ahha! gile ke ape nak tuka kereta ngan beca. * menurut abang beca-abang beca ditengah jalan, kayuh basikal untuk mencari makan. ewahh! termenyanyi pulekk.. bukan. abang beca cakap harga perkhidmatan mereka boleh mencecah sehingga RM60/1hour. hahh... takpo do. den jalan pakai kaki seniri yolahh.. ehehheh

aa...pastu. pastu aku g mane ek... oh. amek2 gamba je. ktorang tengok je Nour beli souvenir. takpe. dia kan pelancong. ngehehehek. malas la cite panjang. korang pun tawu lah kalo da pegi jalan tu buat ape kan...

@Stadhuys a.k.a. Dutch red building.
*alaa.. gamba babaz sorang2 takde. tskk

ini Najiha. dia rasa dia kiut pestu dia tutup muka gune tangan. wekks.
*haa.. tu babaz! yang pakai tudung merah samar2 dalam bayangan tuu. eheh.

sopingss..

ntah mane ntah dak yang 3orang tu ilang.. pekene cendol dulu lah yokk

agak jakun dengan meriam ye rakan-rakan..

hahh... akhirnya. sampai pun atas puncak bukit St. Paul. phewww...

menikmati pemandangan..katanya. chehh
*changchangg! itu dia babaz!

laa.. kecik je da jadik nye. haihh...

haa.. ni dekat da nak turun bukit nihh

turun bukit pun kene posing okeyy

selambe je babaz mara Nour.
*naseb la dia tak paham pun bahase mlayu. ngahahak!

posing terakhir sebelum bergerak!



dan lepas tu kitorang pegi makan lak. adehh.. penat aku lah tulis entry nihh.. hampes punye berokbang. nanti aku update la entry seterusnya. amigos!

p/s: terima kasih kepada sape2 yang membaca dan terbaca entry nii.. xoxo~









4 comments:

  1. xsayang qama..tp nk copy je post ni..malas~

    ReplyDelete
  2. aku nak lempang die ke ape tu haha

    ReplyDelete
  3. @farah hairuddin
    xsayang sudah, name ko dolah. ***** kau sebelah!
    wekk! haa. da copy tu reti2 la kasi credit sket kt aku ni ye. bpeluh2 wt post nii

    ReplyDelete
  4. @bazilah
    aku pun tak sure ko nak wape mase tu. ahahah!

    ReplyDelete