Monday, May 16, 2011

selamat hari guru!

Assalamualaikum.. and HELLO semua!! sayang korang ketat2 sebab sudi bace entry2 dalam belog aku nii.. muahhh!

okey. sume orang tawu arini, 16th may dimana pada tarikh ini lah sume guru2 diraikan. mase arini sume untuk dorang. aku paling suke hari guru sebab arini sume cikgu tak masuk kelas dan maknenye tak belaja! hoyyehh! *oke, kantoi. malas belaja. sebab tu tak pandai.*

mase ni la jugak aku sungguh2 pujuk mintak mak aku duet lebey, sebab nak belikan adiah untuk cikgu. adiah tu slalu nye aku kasi kat cikgu kelas je. so kalo cikgu nak aku kasi adiah, dorang kene jadik cikgu kelas aku dulu. *ngeheheheh

nak wish kat sume cikgu2 yang terbaca entry ni, tak kire la cikgu lama, cikgu baru, bakal cikgu, bekas cikgu, wish all of you, happy teachers day! sejujurnya, terima kasih untuk anda kerana mendidik tanpa jemu dan gigih anak2 malaysia agar menjadi lebih baik. yang mengaja kat corok2 tu, sanggup naik sampan, naik scrambler, bangkit awal2 pagi, semata2 nak mengaja anak2 bangsa kita ni. *okey. patriotik sket*

dan aku memang respek la kat those yang ley jadik cikgu. sebab bukan senang nak mengajar ni taw.. nak2 lagi dapat anak muris yang malas. da la malas, degil lak tuh! ohh... memang aku tak punya kesabaran macam tulah. tahniah cikgu!

untuk cikgu2 saya, yang mengaja saya dari skola tadika sampai skola menengah, terima kasih banyak2 cikgu. Allah saja yang dapat membalas jasa dan budi cikgu. tanpa cikgu saya tak berada dimana saya sekarang. sayang cikgu ketat2. ;))

untuk lecturer2 saya, kat UiTM Jengka dan UiTM Puncak Alam. walaupun takde hari pensyarah. tapi peranannya sama aje ngan cikgu2 kan. mengajar, mendidik. terima kasih prof, doctor, encik, puan, cik sume kerana kegigihan anda mencurahkan ilmu kepada kami para mahasiswa dan mahasiswi. terima kasih kerana sabar dengan kerenah kami *lambat datang kuliah, tak datang kuliah, lambat anta esaimen, etc.*

terima kasih kerana sudi berkongsi pendapat dan permasalahan kami. terima kasih sebab tolong kami siapkan esaimen. aa... apelagi. terima kasih kerana selalu support ape yang kami buat. dan terima kasih kerana kasi kami lulus dengan cemerlang! hoyyehh! *teehehehheh*

untuk cikgu2 sume.. ni ade lagu untuk anda;

ohh.. cikgu wan
ohh.. cikgu wan
ohh.. cikgu wan, cikgu ku
muka cantik, baju batik
ohh.. cikgu wan, cikgu ku

*lagu ni dipetik dari nyanyian adik kat tv tu, kalo korang tengok. comeyy aje dia nyanyi... ihik! dan lagu ni bukan hanya untuk cikgu yang bernama wan aje ehh.. asal ade cikgu je, untuk mekeme la lagu nihh..


and, meet my nephew. muhammad haziq aiman, 8 years old. da besa da. dulu kecik2 comel aje... da besa rajin bergadoh ngan aku. banyak buat salah ngan aku nii..

haa... dan ni adiah yang haziq kasi untuk cikgu dia. aku tak sure lah ape isinya. saje nak tunjuk kat korang yang tulisan dia buruk! *ngahahahah!* takdelah. mase aku tengok adiah dia ni aku tegelak tegolek2 sebab dia tulis 'haguru'. marah tol aku. da darjah dua pun ley salah eja. ishh..
*marah. tapi gelak tgolek2*
tapi dia da wat pembetulan dahh.. dia tulis semula kat belah lagi satu. dia tulis;
selamat hari guru
daripada
muhammad haziq aiman
haaa... suwit kan anak buah saye? macam saye. ihihihiihiii!


1 comment:

  1. tak penah bagi hadiah kt cikgu saya lah..
    tp xpe.saya budak baik dalam kelas.itu hadiah terbaik utk cikgu

    ReplyDelete