Monday, February 7, 2011

aku rase aku nak tulis

Assalamulaikum..
hello semua!still mood chinese new year so, XINNIAN KUAILE evelibodiiii!!! ye..hari ini sudah memulakan kuliah seperti biasa di uitm dihatiku. haihh..dan seperti biasa juga ye, ade lagi diantara kita yang masih memanjangkan cuti dikhabarkan sampai this coming chap goh meii..dan iye.lecturer saket ati sebab student dorang ley skip class tapi tidak mereka (yang ini 50-50 je la kebarangkalian.sorry lecturers!).

hmm..nak tulis apa ya........*think.think.

ogeyy..sume orang malaysia tau kan baru2 ni banjir besar dah melanda di beberapa negeri termasuk johor (itu tanah tumpah darahku), dan untuk pengetahuan anda daerah Segamat, daerah kelahiran aku, terok jugak dilanda banjir. megikut pengalaman kami compare to banjir 2006 dulu, pecaye atau tidak banjir kali ni lagik terok!.haa..those yang dulu umah nye nampak lagik bumbung, kini tenggelam abes bebeh!

chhooooppp! fyi, umah aku x la naek air. ade la umah2 laen yang berhampiran tu yang tenggelam dek air. tapi Alhamdulliah, tiada sebarang kemalangn jiwa yang dilaporkan kat kampung aku tuu..bese nye umah2 yang kat kawasan rendah tu naik air untuk tempoh yang sekejap laa..bapak aku dari dulu da amek langkah berjaga2 dengan menambak kawasan umah bia kasi tinggi. so, air x naik sampai umah.haa..tapi kami dapat kesan besa jugak la walaupun umah x naik air. were stuck. memang x ley pongg g bandar segamat. air telah memenuhi jalan raya so kami stuck. plus ari tu jugak ade jambatan yang rosak..xley lalu.tapi askar2 wataniah bejaye merepair ny setelah air sungai da x berapa laju mcm mula2 nye..(time kasey encik2 askar!)

disebabkan banjir ni jugak, sepupu aku xdapat balik umah jumpe omak ehh.. sebab kan aku cakap tadi jalan xley lalu. maka berkampunglah beliau kat umah aku 2malam. pastu cabut g umah abang dia kat muar before balik KL sabtu yang lepas.

aku xde la amek pape gambau nak share ngan uollss.. so, ley share cite jelah. kalo nak tengok gambau2 or videos, anda google aje lahh.melambak2.pecaye lah! agak membosankan kan?dah.xpayah bace lagik..babaisss~

*kasi helicopter view sket kat korangss.. enjoice.

No comments:

Post a Comment